Dani si Roxana 01269
Egii Eugen

Egii Eugen

Organizarea nuntii in 10 pasi

Emoţiile cererii în căsătoie au trecut, aşa că e momentul să începeţi să planificaţi marele eveniment: Nunta visurilor voastre!

Organizarea unei nunţi necesită foarte mult timp liber şi multă răbdare.

În cazul în care nu staţi bine la aceste capitole, cea mai simplă variantă ar fi aceea de a contracta firmă specializată în organizarea de evenimente. Avantajul: un nivel mult mai scazut al stresului. Dezavantajul: costuri mai ridicate.

Dacă, însă, v-aţi decis să organizaţi acest eveniment singuri, îată care sunt principalii paşi de urmat:

1. Stabilirea bugetului  

Este foarte important sa aveţi o idee aproximativă despre cât vă permiteţi să cheltuiţi pentru petrecere. Ţineţi minte însă că aproape niciodată socotelile de acasă nu se potrivesc cu … cheltuielile din târg. Trebuie să luaţi întotdeauna în calcul o rezervă de cel puţin 5% din bugetul alocat pentru nuntă pentru cheltuieli neprevăzute. Asa că petreceţi câtva zile pe internet, prospectaţi preţurile pentru servicii şi stabiliţi bugetul maxim pentru fiecare categorie. Cel mai simplu este să realizaţi o listă cu cheltuielile principale în care să treceţi bugetul stabilit. Aşa nu veţi fi tentaţi să depăşiţi această sumă. Un foarte bun ajutor se poate dovedi Excell-ul. Vă recomandăm să treceţi toate cheltuielile efectuate pentru petrecere în acest tabel, chiar şi pe cele mai neînsemnate. Astfel veţi  putea avea oricând o imagine de ansamblu asupra cheltuielilor.

2. Stabilirea locaţiei şi a datei nunţii

Trebuie să discutaţi cu familiile şi să va faceţi o idee despre numărul aproximativ al invitaţilor pe care îi veţi avea. În funcţie de acesta, puteţi merge la „vânătoare” de locaţii. Oferta este mare, dar ţineţi cont că sunt foarte puţine date din an în care religia ortodoxă permite oficierea căsătoriilor religioase. Din acest motiv, cele mai bune restaurante pot avea datele rezervate cu un an, chiar doi înainte. Puteţi implica şi membrii familiei în această acţiune. Chiar dacă voi veţi fi cei ce veţi decide locaţia, ei vor simţi că sfatul lor contează pentru voi şi asta va conta enorm în perioada următoare când veţi avea nevoie de tot sprijinul pe care îl puteţi obţine. Atenţie la condiţiile impuse de restaurant, la eventualele costuri ascunse cu privire la meniu, băuturi , personal suplimentar sau chiar aer condiţionat sau alte consumabile despre care riscaţi să aflaţi în momentul plăţii. Stabiliţi totul dinainte, puneţi o mulţime de întrebări şi treceţi fiecare detaliu în contract. Astfel veţi fi protejaţi. Neapărat să mergeţi la o degustare a meniului pe care vi l-aţi ales cu câteva săptămâni înainte de eveniment.

3. Contractarea fotografului si a cameramanului

Acum aveţi data nunţii stabilita… E momentul să începeţi să căutaţi pachetele foto-video care vi se potrivesc. Şi aici ofertele sunt mari. Puteţi începe prin obţinerea de recomandări de la prieteni. Nu uitaţi să verificaţi portofoliul specialiştilor. Aceasta este cea mai bună metodă pentru a vă da seama dacă perspectiva artistică a fotografului vi se potriveşte ca stil. O dată ce aveţi o listă scurtă de preferaţi, este momentul să negociaţi partea financiară. Atenţie: nu uitaţi să verificaţi toate serviciile incluse în pachet (de ex. Editarea fotografiilor şi a filmării, şedinţa trash/love the dress) pentru a nu va trezi cu surprize neplăcute şi costuri neprevăzute după nuntă!

4. Contractarea muzicanţilor

Muzica este printre cele mai importante aspecte în organizarea unei petreceri de nuntă.Chiar dacă vouă vă place un anume gen muzical, nu uitaţi că toţi invitaţii voştri trebuie să se simtă bine. Este foarte important să-i respectăm. Până la urmă voi i-aţi invitat să sărbătoriţi împreună acest eveiment şi ei dacă se vor simţi bine, atmosfera va fi una de neuitat. Dacă ţineţi neapărat ca tema muzicală să fie orientată spre un anume gen preferat de voi, nu uitaţi să introduceţi din când în când şi câteva melodii pe care toată lumea să se simtă bine şi să se ridice la dans. Dacă bugetul nunţii este mai mic, puteţi merge pe varianta unui DJ. În acest caz, nu uitaţi că este foarte important să contractaţi şi serviciile unui MC care va fi responsabil cu crearea unei atmosfere de petrecere. Dacă bugetul vostru prevede şi o formaţie, ofertele sunt variate: trupe de muzică folclorică, trupe de cover-uri sau artişti celebri sunt câteva dintre variantele pe care puteţi merge. Cel mai bine ar fi să căutaţi o trupă care să poată combina mai multe stiluri muzicale. Înainte de a achita avansul, asiguraţi-vă că aţi discutat toate elementele care vă interesează: ora limită până la care pot cănta, numărul pauzelor, instrumentele de care dispun (muzicale dar şi tehnice, legate de sunet) şi doleanţele lor în legătură cu meniul pe care doresc să-l serveasă în timpul petrecerii. Nu uitaţi că, la o trupă formată dintr-un număr mai mare de membrii, costurile cu mâncarea se pot ridica la o sumă deloc neglijabilă.

5. Rezervarea datei şi orei pentru cununia religioasă

Acest pas trebuie făcut foarte devreme, deoarece oficierea cununiei religioase durează în jur de o oră. Nu uita că sunt foarte multe cupluri care au nunta în aceeaşi zi cu tine, au aproximativ acelaşi program şi cu siguranţă vor prefera aceleaşi ore ca şi tine pentru oficierea căsătoriei. Nu uita să mergi pregătit pentru a plăti în avans onorariile preotului, iar chitanţa păstreaz-o în mapa cu acte necesare căsătoriei. Îţi va fi solicitată înainte de oficierea cununiei religioase.

6. Pregătirea dosarului pentru cununia civilă

Poţi opta ca oficializarea cununiei civile să fie în altă zi decât cea religioasă. Este o variantă excelentă pentru cei care nu doresc să fie presaţi de timp sau si care nu doresc ca cea mai importantă zi din viaţa lor să fie extrem de obositoare. Dacă vreţi totuşi să fie în aceeaşi zi, ţineţi cont de faptul că trebuie să planificaţi toată ziua la minut pentru a nu vă decala programul. Şi asta nu înseamnă că veţi reuşi să evitaţi momentele neprevăzute care vă vor da programul peste cap.  Mergeţi la starea civilă şi aflaţi cu exactitate care sunt actele şi termenele necesare ce trebuiesc depuse în vederea oficializării căsătoriei. Puteţi să începeţi să le colectaţi pe acelea care nu au un termen de expirare încă de acum. Cu câteva săptămâni înainte de eveniment, numai de acest stres nu aveţi nevoie.

7. Achiziţia ţinutelor pentru petreceri

Aceasta este partea cea mai frumoasă a organizării petrecerii de nunta: căutarea rochiei de mireasă, a rochiei pentru cununia civile şi binenţeles, a costumului mirelui. „Vânătoarea” pentru găsirea ţinutelor perfecte trebuie să înceapă cam cu 3 luni înainte de eveniment. Este timp suficient să puteţi proba şi dacă este cazul, să vă comandaţi mărimea dumneavoastră în cazul în care aceasta nu se află pe stoc. Pentru început trebuie să identificaţi ce stil de rochie de mireasă vi se potriveşte. Cel mai simplu este să mergeţi la probă într-un magazin specializat, cu personal calificat ce vă poate sfătui cu privire la stiluri. Nu uitaţi că modelele care vă plac în fotografii nu reprezintă neapărat cea mai bună alegere pentru dumneavostră personal. În funcţie de bugetul stabilit pentru ţinute, puteţi merge la magazinele de lux, unde preţul unei rochii de mireasă începe de la 1.000 de euro, iar un costum de mire pleaca de 700 de euro, sau puteţi merge la magazinele cu mai puţine pretenţii, dar diferenţa de calitate va fi vizibilă. Atenţie la magazinele cu rochii de proastă calitate care pozează în magazine cu pretenţii!!! Dacă sunteţi o persoană curajoasă, vă puteţi face ţinutele la comandă. În acest caz trebuie să vă fi făcut temele foarte bine cu privire la calitatea şi portofoliul atelierului de croitorie pe care îl alegeţi. O altă variantă este aceea de a închiria ţinutele. Nu uitaţi însă să verificaţi valoarea garanţiei în acest caz şi cât poate fi recuperat în cazul în care vestimentaţia dumneavostră suferă vreun accident în timpul petrecerii. Una dintre cele mai bune soluţii  este aceea de a achiziţiona o rochie de mireasă de calitate la mâna a doua. Preţurile sunt sub jumătate faţă de valoarea lor iniţială iar rochiile sunt în general impecabile, purtate o singură dată. Există chiar şi magazine de profil care comercializează asemenea produse, aşa că puteţi merge într-un singur loc unde aveţi posibilitatea de a proba zeci de modele.

8. Rezervarea programărilor pentru înfrumuseţare

În cea mai frumoasă zi din viaţa noastră trebuie să arătăm impecabil. Programările la coafură, manichiură şi machiaj trebuie făcute din timp. Nu uitaţi că cei mai buni specialişti în domeniu sunt foarte ocupaţi în sezonul nuntilor şi nu vreţi să rămâneţi pe dinafara. Nu uitaţi să mergeţi la o probă cu câteva săptămâni înainte de eveniment pentru a vă asigura ca nu veţi avea o surpriză neplăcută. La fel ca şi la alegerea rochiei de mireasă, modelele văzute în fotografie este posibil să nu vi se potrivească.

9. Alegerea verighetelor şi transmiterea invitaţiilor

Aurul, alb sau galben, are aproximativ acelaşi preţ peste tot. Nu vă lăsaţi păcăliţi de cei care doresc să-şi vândă produsele cu preţ dublu sau chiar triplu sub pretextul importului sau lucrăturii manuale. Prospectaţi bine piaţa şi cu siguranţă veţi găsi preţuri decente la ateliere care vor lucra absolut orice model vă place dumneavoastră. Grosimea verighetelor trebuie să se potrivească cu grosimea degetelor dumneavoastră.

Invitaţiile pot fi transmise cu 6 săptămâni înainte de eveniment pentru a avea timp să solicitaţi şi confirmările. Nu uitaţi că dintre persoanele care vor confirma preţenţa, aproximativ 3% nu se vor ţine de promisiune.

10. Stabilirea ultimelor detalii şi a achiziţiilor

Cea mai bună metodă pentru a vă asigura că nu aţi uitat nimic este aceea de a lua fiecare moment al marelui eveniment în parte şi a-i vizualiza etapele. Astfel şansele de a omite ceva sunt foarte mici. Iată un mic exemplu:- cununia civilă:

– rochie, pantofi, accesorii;
– coafură, manichiură, buchet;
– acte căsătorie, invitaţi;
– şampanie, prăjituri, pahare, confetti.

Îm momentul în care aveţi toată lista elementelor completă , vă va fi foare uşor să stabiliţi ce anume mai trebuie cumpărat şi când. La fel şi cu activităţile gen confirmare invitaţi, delegare sarcini, stabilirea plasării invitaţilor la mese etc.

Organizarea unei nunţi este destul de dificilă, dar şi plină de satisfacţii în acelaşi timp. Sfatul nostru este să vă susţineţi unul pe celălalt şi să vă distraţi în timp ce puneţi la cale petrecerea vieţii voastre. Este un moment unic şi poate fi foarte uşor ratat din cauza stresului.

Spor la organizare si mult succes!

Cu drag,

Surse:

foto – www.egii.ro

text – Egii Eugen si

          Love the dress

© 2018 Egii Weddings - all rights reserved

Share this post

error: Content is protected !!